بازار-یابی-شبکه-اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اصول دیجیتال مارکتینگ


​انقلاب دیجیتال باعث ایجاد شیفت عظیمی در چشم‌انداز ارتباطات مارکتینگ و فروش به سمت استفاده از کانال‌های و ابزارهای دیجیتال شده است که همزمان فرصت‌های جدید برای دسترسی و وفادار سازی مشتریان فراهم آورده است.

انقلاب دیجیتال باعث ایجاد شیفت عظیمی در چشم‌انداز ارتباطات مارکتینگ و فروش به سمت استفاده از کانال‌های و ابزارهای دیجیتال شده است که همزمان فرصت‌های جدید برای دسترسی و وفادار سازی مشتریان فراهم آورده است. داشتن داده کافی، توانایی تحلیل داده‌ها و سرعت بالای اجرا و فیدبک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به رویکرد‌های معمول در مارکتینگ و فروش است. در این دوره با رویکردی عملی مبتنی بر چارچوب شناخته شده و علمی RACE با بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم شد. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به سرفصل‌های دوره داشته باشید.

تعاریف و چارچوب های دیجیتال مارکتینگ

  • معرفی دوره دیجیتال مارکتینگ
  • به دنبال چه چیزی هستیم؟ تعاریف مهم مارکتینگ
  • فرآیند‌های کلیدی در مارکتینگ
  • آشنایی با مدیریت مارکتینگ
  • رفتار مصرف کننده و مفهوم تقسیم‌بندی بازار
  • مفهوم هدف‌ گذاری و جایگاه یابی
  • مدل فرآیند تصمیم گیری خرید و قیف فروش
  • چارچوب Act – Convert – RACE در دیجیتال مارکتینگ
  • دسترسی به مشتریان (Reach)

ابزارهای و روش های بهینه سازی

  • ابزارهای حضور در فضای آنلاین و مقایسه رقبا
  • مکانیسم پلتفرم تبلیغاتی گوگل (Google AdWords)
  • تبلیغات در گوگل و جستجوی کلمات کلیدی
  • مفهوم سئو (SEO‌) یا بهینه‌سازی موتور جستجو
  • بهنیه‌سازی On-site در سئو
  • سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)
  • آشنایی با بهینه‌سازی Off-site در سئو
  • ادامه بهینه‌سازی Off-site
  • تبلیغات کلیکی و بنری (Display Advertising)
  • ابزارها و کانال های Reach
  • تعامل و تبدیل کاربران به مشتری (Act and Convert)
  • متریک های مهم در دیجیتال مارکتینگ
  • ادامه متریک های مهم در دیجیتال مارکتینگ
  • مفهوم صفحه فرود و CTA در دیجتال مارکتینگ
  • Google Analytics و Heap‌ در تحلیل داده‌های دیجیتال مارکتینگ

مرور کلی و متعهد کردن کاربران

  • مرور کلی مسیر طی شده
  • متعهد کردن کاربر و ایجاد تکرار خرید (Engage)