سئو (seo ) چیست، چرا سئو سایت مهم است؟

امروزه استفاده از راهکارهای بازاریابی آنلاین نقش چشمگیری در توسعه و رشد هر کسب و کاری دارد، سئو سایت از مباحث داغ و پرطرفدار در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

در این مقاله می خواهم به پرسش های سئو چیست؟ اهمیت سئو چیست ؟ چرا سئو برای گوگل مهم است؟ و انواع روش ها و تکنیک ها سئو کدامند؟ و مهمترین ابزارهای سئو پاسخ دهم.

انواع سئو ( seo)

سئو درون سایتی (On-Site SEO)

سئو برون سایتی (Off-Site SEO)

سئو برون سایتی (Off-Site SEO)

اهمیت سئو ( seo)

اهمیت سئو برون سایتی (Off-Site SEO)

سئو داخلی از نام دامنه و سرعت هاست تا نحوه نگارش عناوین در محتوا و هر آنچه درون یک سایت رخ می دهد و منجر به تاثیر بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود را در بر می گیرد. میتوان ساعت ها درباره عوامل سئو داخلی به بحث و گفتگو پرداخت و عوامل مختلف آن را بررسی و تحلیل کرد.

  • انتخاب عنوان ها و زیر عنوان های مناسب
  • متا تگ ها
  • محتوای بهینه و ساختارمند
  • URLهای استاندارد
  • ساختار HTML استاندارد
  • استفاده از attribute های مناسب در تگ های HTML
  • ارتباط لینکی صفحات داخلی
  • ایجاد دسترسی آسان به تمام بخش های وب سایت
  • سرعت لود مناسب صفحات
  • طراحی واکنشگرا (Responsive)

اهمیت سئو برون سایتی (Off-Site SEO)

سئو خارجی به فعالیت هایی که خارج از سایت جهت بهبود رتبه سایت در گوگل صورت می گیرید، گفته میشود. این فعالیت ها شامل:

  • لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) 
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود.

روش های ممکن برای بک لینک گیری عبارتند از:

  • بک لینک از وبلاگ ها: صفحات وبلاگ که برای بک لینک ایجاد می شوند به روزنامه های زرد شبیه هستند، ولی به هر حال می توانند به سایت شما یک لینک ایجاد کنند.
  • امضاء درون فروم ها : بیشتر افراد برای گرفتن بک لینک در فروم ها مطلب می گذارند، آنها در امضاء خود لینکی به سایت خود ایجاد می کنند.
  • بک لینک در مقالات: در مقالات خود بک لینک قرار دهید. 
  • اشتراک مطلب: سایت هایی مانند hubpages و infobarrel به شما امکان درج محتوا با چند لینک به سایت خود را می دهند.
  • تبادل لینک : برخی سایت ها به شما امکان می دهند که در ازاء قراردادن لینک آنها در سایت خود لینک خود را در سایت آنها قرار دهید.

 مهمترین ابزارهای سئو

ابزارهای آنالیز سئو داخلی سایت OnPage SEO Tool:

Screaming Frog: این ابزار کل وب سایت شما را بررسی و از نظر ایرادات سئو ساختاری به شما گزارش می دهد، شاید مهمترین موارد آن لینک های شکسته، لینک های اضافی با محتوای بی کیفیت، حجم کلمات صفحه و …  است.

WebSite Auditor: این ابزار هم مشابه Screaming Frog به آنالیز سئو می پردازد، البته از نظر ظاهری و امکانات بسیار بهتر است، شاید مهمترین اشکال این نرم افزار، کند شدن سیستم برای آنالیز وب سایت ها بسیار بزرگ است.

وب سایت های Moz – Ahrefs و Woorank نیز این تحلیلهای بهینه سازی سایت را ارائه می دهند. البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است.

ابزارهای استراتژی کلمات کلیدی در سئو:

نخستین ابزار رایگان بهینه سازی سایت و یکی از قدیمی ترین و بهترین های تعیین کلمات کلیدی مهم برای یک وب سایت Keyword Planner گوگل است.

یک ابزارسئو رایگان دیگر که شاید باورتان نشود، الکسا است که میتوانید ببینید به صورت تقریبی رقبا در چه کلماتی بازدید مناسب دارند.

keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند.

ابزارهای تحلیل سئو خارجی و بک لینک های رقبا:

تجربه شاگردی پیش اساتید و تجربه شخصی ام که سایت های شخصی‌ام را بررسی میکنم چهار ابزار تجاری را می توانم نام ببرم.

Ahrefs ، MOZ , Majestic SEO و به تازگی الکسا است.

آنالیز، سایت و رقبای کسب وکار:

استفاده از ابزار آنالیز سئو سریعترین و بهترین روش برای بررسی نتایج است.

ضروری ترینابزار آنالیز می توان به گوگل وبمستر و گوگل آنالیتکس اشاره کرد.

تلگرام

تلگرام

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به آکادمی بازاریابی و توسعه کسب وکار اکسل می‌باشد.

This site is protected by wp-copyrightpro.com