فانل سازی فروش (Sales Funnel)

یکی از مشکلات فروش و تیم بازاریابی سازمان ها وکسب وکارهای آزاد اینست که مشتریان دائمی که وقت و هزینه زیادی صرف آن ها شده است ریزش دارند و گاها به سراغ رقیبان می روند.

آکادمی اُکسل برای جذب مشتری دائمی و جلوگیری از ریزش مشتری های حال حاضر، برنامه فانل سازی را اجرا می کند.

این برنامه چند مرحله ای فانل سازی علاوه بر اینکه موجب جذب مشتری های جدید می شود بلکه  باعث وفاداری بیشتر مشتری های قدیمی هم می شود.

فانل سازی فروش(Sales Funnel) چیست؟

فانل سازی فروش، لایه هایی از صفحات سایت است که بازدیدکننده این صفحات را به ترتیبی که ما دوست داریم طی می‌کند. پس در واقع قیف چند صفحه از سایت ما است. ما با دقت بسیار بالایی این صفحات را طراحی کرده‌ایم و کاری می‌کنیم که بازدیدکننده در این صفحات گام به گام پیش برود و مقاله یا ویدئوهای این صفحات که معمولا پیشنهادهای خاصی است که بازدیدکننده در هر مرحله می‌تواند انتخاب کند که آن پیشنهاد را قبول کند یا آن پیشنهاد را رد کند.

اگر قبول کرد به قدم بعدی هدایت می‌شود و حتی اگر پیشنهاد را رد کرد می‌توانیم تعریف کنیم که به یک قدم دیگری هدایت شود.

بنابراین علت اینکه ما باید از قیف‌های بازاریابی در سایتمان استفاده کنیم این است که معمولا باعث می‌شود که خریدهای بیشتری از سایت ما انجام گیرد و در نتیجه فروش سایتمان افزایش می‌یابد.

کمک هایی که فانل سازی به مدیران می کند:

ﻗﯿﻒ ﻓﺮوش (Sales funnel) ﯾﮑﯽ از ﻣﺪل ﻫﺎ و ﯾﺎ اﺑﺰارﻫﺎﯾﯽ است ﮐﻪ می تواند کمک شایانی به مدیران و کسب و کارها در فروش داشته باشد.

فانل سازی به مدیران کمک می کند که :

فانل فروش
  • مشتریان را طبقه بندی کنند.
  • نیاز مشتریان را با محصولات یا خدمات موجود هماهنگ کنند.
  • از وضعیت مرحله بعد مشتری مطلع شود.
  • یک مدت زمان مشخصی را برای تکمیل یک چرخه فروش تعیین نماید.
  • به کمک قیف فروش، مشتریان خود را مدیریت کرده و کمک موثری به فروش سازمان می کند.
  • ……

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که قیف فروش معمولاً با سرنخ یا Lead  شروع می‌شود، اما انتهای پایانی آن ممکن است برای کسب و کارهای مختلف متفاوت باشد.

مثلاً ممکن است شما بعد از فروش محصول به مشتری، عضویت در باشگاه مشتریان را هم به عنوان یک مرحله در نظر بگیرید.

 چون از نظر شما آخرین گام در تبدیل شدن به یک مشتری کامل و واقعی، این است که در باشگاه مشتریان شما عضو باشند. ولی از نظر سازمان دیگر، عضویت در سایت یا این بکس ایمیل شرکت اولین مرحله محسوب شود.

بنابراین، نقطه‌ی پایانی قیف، تا حدی بر اساس سلیقه واستراتژی کسب وکار تعیین می‌شود.

تلگرام

تلگرام

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به آکادمی بازاریابی و توسعه کسب وکار اکسل می‌باشد.

This site is protected by wp-copyrightpro.com