نقش آفرینی تولید محتوا در توسعه کسب وکار

در دنیای امروز محتوا به یک مسئله خیلی مهم در سیاست، فرهنگ، اقتصاد، صنعت و … تبدیل شده است.

محتوا می‌تواند شامل فیلم، عکس، داستان، رمان، مقاله، متن، پیامک تبلیغاتی، موسیقی، توئیت و … باشد.

4تاثیر اساسی محتوا، بر توسعه کسب وکار 

1- به فکر محتوای همیشه هدفمند باشید! 

کاربران  وب‌سایت به شکل‌های مختلفی وارد سایت شما می شوند. اما اصلی‌ترین منابع ترافیک معمولا موتورهای جست‌وجو و بازدید مستقیم هستند. برای بالا بردن میزان بازدید از هر دوی این منابع، به تولید محتوای جذاب و باکیفیت نیاز خواهید داشت.

برای بالا بردن ترافیک ورودی از موتورهای جست‌وجو (ترافیک ارگانیک) باید به فکر تولید محتوای هدفمند باشید  منظور از محتوای هدفمند معمولا پست‌های طولانی در وبلاگ است که تلاش می‌کنند مرجعی برای پاسخ به سوالات همیشگی افراد باشند.

البته در پست‌های هدفمند -که در آن‌ها تمرکز اصلی روی موتورهای جست‌وجو است توجه به علاقه بازدیدکنندگان ملاک است نه اصول سئو و ربات‌های گوگل.

به عنوان مثال آکادمی اُکسل برای جذب بیشتر بازدیدکننده درحوزه توسعه کسب وکار و فروش گیاهان دارویی تولید محتوا (مقالات و ویدئو) می کند. ولی برای ماندگار شدن بازدیدکنندگان در سایت، پست‌هایی در مورد شخصیت سازی و رشدفردی یا تغییرات آینده کسب وکارها تولید می‌کند. تجربه ثابت کرده که این روش برای کاربران خیلی جذاب و مفید است.

کاربران وب‌سایت به شکل‌های مختلفی وارد سایت شما می شوند. اما اصلی‌ترین منابع ترافیک معمولا موتورهای جست‌وجو و بازدید مستقیم هستند. برای بالا بردن میزان بازدید از هر دوی این منابع، به تولید محتوای جذاب و باکیفیت نیاز خواهید داشت. برای بالا بردن ترافیک ورودی از موتورهای جست‌وجو (ترافیک ارگانیک) باید به فکر تولید محتوای هدفمند باشید منظور از محتوای هدفمند معمولا پست‌های طولانی در وبلاگ است که تلاش می‌کنند مرجعی برای پاسخ به سوالات همیشگی افراد باشند. برای بالا بردن ترافیک مستقیم هم باید برندتان را بسازید و یک جامعه‌ی وفادار از مخاطبین ثابت داشته باشید. به دست آوردن و نگه داشتن مخاطب، بدون تولید محتوایی که برای او جذاب باشد امکان‌پذیر نیست. البته در پست‌های هدفمند -که در آن‌ها تمرکز اصلی روی موتورهای جست‌وجو است توجه به علاقه بازدیدکنندگان ملاک است نه اصول سئو و ربات‌های گوگل. به عنوان مثال آکادمی اُکسل برای جذب بیشتر بازدیدکننده درحوزه توسعه کسب وکار و فروش گیاهان دارویی تولید محتوا (مقالات و ویدئو) می کند. ولی برای ماندگار شدن بازدیدکنندگان در سایت، پست‌هایی در مورد شخصیت سازی و رشدفردی یا تغییرات آینده کسب وکارها تولید می‌کند. تجربه ثابت کرده که این روش برای کاربران خیلی جذاب و مفید است.
تاثیر محتوا بر شناخته شدن برند

2- تاثیر محتوا بر شناخته شدن کسب وکار 

برای آگاه کردن کاربران از برند وکسب وکارتان  باید حضوری گسترده داشته باشید. حضور گسترده یعنی تولید محتوای جذاب و مشکل حل کن.

تولید محتوا می‌تواند از چند راه برند شما را به دیگران معرفی کند:

* پست‌هایی که مستقیما درمورد حوزه‌ی فعالیت برند صحبت می‌کنند.

* پست‌هایی که درمورد محل کار، سازمان و تیم پشت برند حرف می‌زنند.

* پست‌هایی که ظاهرا موضوع خاص خودشان را دارند اما برند را به عنوان یک مرجع تخصصی مطرح می‌کنند.

ولی تو اشتباه بقیه کسب وکارها را نکن. دائم از پست های دسته اول و دوم ننویس، دائم از خودت تعریف نکن. سعی نکن که خودت را با حرف زدن بهترین نشان دهی بلکه با عمل این کار را بکن.

3- تاثیر محتوا بر افزایش فروش محصولات یا خدمات 

یکی از انتظارات واقعی و همیشگی هر کسب‌وکاری از محتوا این است که تاثیر مستقیم و مثبتی روی میزان فروش داشته باشد. برای این‌که بتوانید از محتوا برای فروش محصول‌تان استفاده کنید، باید شناخت خوبی از مشتریان احتمالی‌تان داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به درستی هدف قرار دهید.

برای افزایش مستقیم فروش، می‌شود سه نوع محتوا تولید کرد:

1- محتوایی که بازدیدکننده را مستقیما به صفحه‌ی فروش محصول می‌فرستد.

2- محتوایی که میزان رغبت بازدیدکننده به خرید را می‌سنجد و اطلاعات تماس او را به دست می‌آورد.

3- محتوایی که مشتری یا مخاطب فعلی را به خرید بیش‌تر ترغیب می‌کند.

در حالت اول برای فروش محصول یا خدمات خود یک پست بنویسید و در آن مزایای محصول را برای مخاطب بطور کامل شرح دهید. بعد هم در انتهای معرفی با گذاشتن یک لینک مربوط خواننده را به صفحه‌ی فروش محصول هدایت کنید.

حالت دوم  را به شکل کتاب‌های الکترونیک یا ویدئو درآورید تا مخاطب اطلاعات خود را برای دانلود محصول در اختیارتان بگذارد.

در حالت سوم، محتوا برای کسانی تولید می‌شود که قبلا از سازمان خرید کرده‌اند یا اطلاعات تماس‌شان را در اختیار سازمان گذاشته‌اند. این نوع محتوا معمولا از طریق وبلاگ منتشر نمی‌شود و عمده‌ترین راه توزیع آن، ایمیل است.

یادتان باشد که هر محتوایی که بتواند مخاطب را به وبلاگ بکشاند و قادر به نگه داشتن او باشد، می‌تواند به فروش هم ختم شود.

آسیب‌شناسی کسب و کار

4- ارزش‌آفرینی با تولید محتوا جهت وفادارماندن مخاطب به برند

مطمئن‌ترین و تنها راهی که برای رسیدن به مشتریان و مخاطبین وفادار پیش رو دارید، تولید ارزش در طول زمان است و بخش بزرگی از این ارزش، مستقیما مربوط به محتوایی‌ست که تولید می‌کنید.

شما باید بتوانید چهره‌ای انسانی از برندتان بسازید و این حس را به مخاطب منتقل کنید که واقعا تیم پشت برند را می‌شناسد؛ مثلا با محتوای جذابی که تولید می کنید به برند خود ارزش می‌دهید و فرهنگ سازمانی‌تان را نشان می‌دهید.

برندهای ایرانی معمولا در این مورد هم موفق عمل نمی‌کنند. یک نگاه ساده به صفحه‌ی درباره‌ی ما یا تیم ما در وب‌سایت‌های ایرانی، برای اثبات این ادعا کافی‌ست؛ چه برسد به محتوای تولیدی درمورد برند و اعضای تیم و محل کار در وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی.

علاوه بر این، مخاطب باید احساس کند که شما واقع متخصص‌اید و پاسخ تمام سوالات را در حوزه‌ی فعالیت‌تان دارید. در عین حال، همیشه با او صادق‌اید و اطلاعات کامل و درستی در اختیارش قرار می‌دهید. تمام بار منتقل کردن این حس هم بر دوش محتواست.

با عضویت در سایت، از جدیدترین مطالب دنیای بازاریابی اطلاع پیدا کنید.

تلگرام

تلگرام

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به آکادمی بازاریابی و توسعه کسب وکار اکسل می‌باشد.

This site is protected by wp-copyrightpro.com