با طراحی استراتژی محتوا، در دل مخاطبین نفوذ کن!
هدف از تولید محتوا چیست؟ و چه تاثیری بر کسبوکار ما دارد؟
هدف اصلی از تولید محتوا در شبکههای اجتماعی و سایت، برآورده کردن نیازهای مشتریان فعلی و آینده است، که ممکن است در آینده نه چندان دور از خدمات ما استفاده کنند.
در واقع، با ارئه محتوای هدفمند در حوزه کاری که دارید، نه تنها به یک مرجع تخصصی تبدیل میشوید، بلکه با اعتماد کاربران و گوگل کسبوکارتان نیز رشد خواهد کرد.
نتیجهای که از تولید محتوای خود بدست میآورید ، چیزی جز افزایش روزافزون مشتری نیست! مشتریانی که شما را به عنوان متخصص حوزه کسب و کارتان میشاسند و حتی حاضرند شما را به دیگران نیز معرفی کنند..
آیا فقط با تولید محتوای تنها میتوانی، بر رقبایت غلبه کنی؟
محتوا برای معرفی، اعتبار و اعتماد سازی و افزایش فروش هر کسبوکاری فوق العاده تاثیرگذار است، ولی از محتوا زمانی جواب شگفتانگیز میگیری که از قبل یک نقشه و برنامه دقیق طراحی و تدوین کرده باشید.
لذا از محتوا مهمتر و ارزشمندتر برای هر کسب و کاری، داشتن استراتژی محتوا است.
از این جملات اینروزا زیاد میشنوید:
- محتوا پادشاه است
- با محتوا در قلبها نفوذ کن.
- با تولید محتوای ویدئویی فروشت را چند برابر کن.
- و …
و یا هر روز با آمارهای زیر روبرو هستید:
- کاربران اینستاگرام 50 میلیونی شدن!
- 81 درصد ایرانیها موبایل دارن!
- از بازار 50 میلیونی ایران چه سهمی داری؟
- هنوز تو اینستاگرام فقط نظارهگر درآمد میلیونی بقیه هستی!
- و …
در منطقی و دقیق بودن مطالب بالا هیچ شکوشبههای نیست. ولی سوال اساسی اینست؛
- آیا فقط با تولید محتوا میتوان در بازار آنلاین نتیجه درخشانی گرفت؟
- چرا محتوای که من تولید کردهام، برای مخاطبانم جذاب و دندونگیر نیست؟
- چرا با اینکه دهها میلیون تومان هزینه برای تولید محتوا و تبلیغات آن کردهام مشتری کافی جذب نکردهام؟
بدون شک و با صفر درصد ترس و با صدای بلند فریاد میزنم که تو فقط با تولیدمحتوای بدون برنامه حتی از جنس نابش نه تنها به نتیجه نمیرسی بلکه فقط وقت و هزینهات را هدر میدهی، از محتوا مهمتر استراتژی محتوا است.
بر همین اساس یکی از مهمترین اصول موفقیت ما در هر حوزه کاری، داشتن یک برنامه و نقشه راه هدفمند و روشن است.
طراحی و تدوین یک نقشه راه مشخص( استراتژی) به درستی به شما کمک میکند تا نگرش و چشم انداز روشنتری به کسبوکار، بازار، نیاز مخاطبان خود داشته باشید، و محتوای خود را بر اساس همین استراتژی نوشته شده تولید کنید.