آموزش طراحی استراتژی محتوا

با نوشتن استراتژی محتوا کسب و کارت را متحول کن؟

سال 67 معلم روستای ماندگان شدم، حالا هم باید کلاس‌داری می‌کردم و هم خونه‌داری! ولی خداییش سخت‌ترین کارها برای یک پسر مجرد پختن غذا بود.

صبح‌ها از خواب که بیدار می شدم، ذهنم درگیر بود که امروز چی بپزم، چی بخورم. باور کنید از تدریس و کلاس‌داری بدتر رو مخم بود، بدتر از همه این بود که وقتی می‌خواستم غذا بپزم متوجه می شدم که بعضی مواد اولیه را ندارم از سوپری و اسنپم خبری نبود، چون هنور اوبر و ایلان ماسک به‌دنیا نیومده بودن.

این چرخه چی بپزم، چی بخورم رو مخ بود، هر روز تکرار می‌شد، نه فرصتی برای گشت و گذارمی‌موند و نه مطالعه و کنکور …
با این دردسرای جورواجور تصمیم‌گرفتم یه برنامه‌ریزی اساسی برای غذا پختن داشته باشم. یک برنامه استراتژیک برای غذا پختن! لیست کنم چه غذاهایی بلدم درست کنم و چه موادی لازم دارم، تا هر دو هفته یک‌بار که میام شهر تهیه کنم.

حتما از خودتان می پرسید که چی! این حرفا چه ربطی به استراتژی محتوا دارد.؟ ولی اگر یک‌بار دیگه برگردید مطلب بالا را بخوانید متوجه می‌شوید که نه تنها بدبیراه نگفتم، بلکه بدجوری هم ربط دارد.

این حرف‌ها چه ربطی به استراتژی محتوا دارد؟ اتفاقاً خیلی ربط دارد. کمی صبر کنید هم ربطش را توضیح می‌دهم و در کنار هم یاد می‌گیریم چطور یک استراتژی محتوا بنویسیم.

در اینجا تصمیم دارم، یک پلن استراتژی محتوا بنویسم تا هم ربطش متوجه شوید و دیگر این‌که یاد بگیرید برای کسب‌و‌کار خودتان یک استراتژی محتوای بدردبخور و آکبند بنویسید.

نوشتن استراتژی محتوا

هدف من از نوشتن استراتژی غذایی این بود که: مشخص کنم در طول 2 هفته چی بپزم و چی بخورم و از طرفی وقت مناسبی برای ادامه تحصیل و موفقیت در کنکور داشته‌باشم.

در توسعه کسب‌و‌کار و بازاریابی مبتنی بر تولید محتوا هم هدف نوشتن استراتژی محتوا بدنبال همین نتیجه است. در استراتژی ابتدا باید روش انجام کارمان را مشخص کنیم، که آن را چطور انجام دهیم و مهمتر این‌که نتیجه شگفت‌انگیزی بگیریم. نتیجه‌ای مثل: کسب رنکینگ عالی در نتایج گوگل، جذب مخاطبین واقعی، دریافت لایک و کامنت‌های فراوان، فروش چند برابری و …

از آن‌جایی که تیم بازاریابی اوکسل نزدیک به 10 سال در بازار سنتی و آنلاین حضور پررنگ داشته، لذا هسته مرکزی شروع هرکاری را بر اساس تهیه و نوشتن استراتژی آن کار می‌داند، و بر همین اساس برای تولید محتوای قدرتمند و درآمدساز نیز مبنا را بر نوشتن استراتژی محتوای واقعی و متناسب با کسب و کارها قرار داده است.

اگر مطلب مورد بحث برای شما دوست عزیز جذاب و مفید است با ما همراه باشید، تا در ادامه با اساسی‌ترین نکات و اصول لازم برای تهیه و نوشتن استراتژی محتوا آشنا شوید.

استراتژی محتوا چیست؟

تعریف استراتژی محتوا

هرچند تعاریف زیادی در مورد استراتژی محتوا شده است ولی ما در اینجا تعریف کرستناهالورسون، به عنوان یکی از مطرح‌ترین افراد در زمینه‌ی محتوا، را مبنا قرار می‌دهیم.

کرستناهالورسون، نکات زیر را زیربنای تعریف استراتژی محتوا می‌داند:

  • استراتژی محتوا، مشخص کردن روش استفاده از محتوا برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار و تأمین نیازهای مشتری.
  • استراتژی محتوا می‌تواند راهنمای تصمیم‌گیری در باره‌ی محتوا در تمام طول عمر آن، از ایده و کشف اولیه، تا حذف و پاک‌کردن نهایی آن باشد.
  • استراتژی محتوا معیارهای سنجش موفقیت محتوا را تعیین می‌کند.

 استراتژی محتوا یعنی برنامه ریزی برای تولید، تحویل (رساندن به دست مخاطب) و مدیریت محتوای مفید و کاربردی.

بخش‌های اصلی استراتژی محتوا

استیوجابز،جف بزوس و جان دوئر یک-چشم

جف‌بزوس، جان‌دوئر و استیوجابز یک‌چشم جف‌بزوس، جان‌دوئر و استیوجابز یک‌چشم جف‌بزوس، جان‌دوئر و استیوجابز یک‌چشم

تجربه یک معلم در مسیر کارآفرینی

تجربه یک معلم در مسیر کارآفرینی تجربه یک معلم در مسیر کارآفرینی تجربه یک معلم در مسیر کارآفرینی

مولانا و گره‌های کور زندگی ما

مولانا و گره‌های کور زندگی ما مولانا و گره‌های کور زندگی ما مولانا و گره‌های کور زندگی ما

تفاوت خودشیفتگی و اعتماد به نفس

تفاوت خودشیفتگی و اعتماد به نفس تفاوت خودشیفتگی و اعتماد به نفس تفاوت خودشیفتگی و اعتماد به نفس

کارآفرینان ریسک‌پذیرند یا ریسک‌گریز

کارآفرینان ریسک‌پذیرند یا ریسک‌گریز کارآفرینان ریسک‌پذیرند یا ریسک‌گریز کارآفرینان ریسک‌پذیرند یا ریسک‌گریز

This site is protected by wp-copyrightpro.com