چک آپ کسب وکار شما
چرا نیاز به آسیب شناسی داریم؟
با ظهور علم و فناوری در کسب و کارها، نرخ رشد و سرعت تغییر بسیار زیاد شده است و روزانه درصد زیادی از اطلاعات وارد سازمان ها و شرکت ها میشود که این میتواند عاملی برای ایجاد چالش در سازمان ها باشد، برای همین اهمیت و ضرورت شناخت پتانسیل ها، توانایی ها، نقاط قوت و ضعف بیش از هر زمانی خودنمایی میکند.
آنچه در حال حاضر شرکت ها، صنایع و کسب و کارهای ایرانی نیازمند آن هستند، کشف و شناخت آسیب های سازمانی در ابعاد گوناگون و ارائه راهکار و روش های بهبود برای این عارضه ها و نواقص می باشد تا سازمان ها بتوانند به یاری آن نیاز لازم برای توسعه و پیشرفت را مرتفع سازند و در راستای گسترش گام بردارند.
آکادمی بازاریابی oxcel با بهره گیری از استانداردهای روز و تجربه عملی اقدام به آسیب شناسی نموده و آماده ارائه خدمات زیر می باشد:
بهینهسازی نیروی انسانی
چون اعتقاد داریم که “سازمان شما، با همان کارکنان، میتواند باز هم موفق تر” باشد. منابع انسانی نه فقط یکی از مهمترین سرمایه های سازمان برای تحقق اهداف امروز است، بلکه مهمترین سرمایه سازمان برای بزرگتر شدن هم هست. اما منابع انسانی توانمند است که سازمان را در تحقق اهداف همراهی میکند. این توانمندی در سه حوزۀ اصلی باید رخ دهد. توانمندی دانشی، مهارتی و رفتاری. ما با این باور، خدمات خود را در حوزه مشاوره منابع انسانی با تاکید و تکیه بر حوزه رفتار سازمانی، (هم سنجش و هم توسعۀ آن) عرضه میکنیم. به سازمانهایی که میخواهند باز هم بهتر باشند، نمیخواهند اسیر عارضه ها باشند و باور دارند که خوب، دشمنِ عالی است.
اهمیت مهارتهای رفتاری، علاوه بر کارکنان در همه سطوح، در رهبران هم حائز اهمیت است. رهبران سازمانها باید از مهارتهای رهبری برخوردارند باشند، تا بتوانند از سیستمها و فرایندهائی که به خوبی طراحی شده اند(از جمله مدیریت استعداد و مدیریت عملکرد)، استفاده مناسب کنند.
حوزه رفتار در نظام آموزشی ما مورد توجه بایسته قرار نگرفته، این باور که مهارتهای رفتاری صرفاً ژنی هستند، مانع این توجه بوده است. ما بر این باوریم که انسانها میتوانند مهارتهای رفتاری را فراگیرند و با استفاده از آنها هم افراد موفق تری باشند، هم برای سازمانها موثرتر باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این کارگاه،با ما تماس بگیرید.
بهینهسازی محیط داخلی کسب وکار
چرا نیاز به آسیب شناسی داریم؟
با ظهور علم و فناوری در کسب و کارها، نرخ رشد و سرعت تغییر بسیار زیاد شده است و روزانه درصد زیادی از اطلاعات وارد سازمان ها و شرکت ها میشود که این میتواند عاملی برای ایجاد چالش در سازمان ها باشد، برای همین اهمیت و ضرورت شناخت
خیلی اوقات میخواهیم تغییری را در سازمان شروع کنیم، میخواهیم از آنچه هستیم بهتر شویم، نمیخواهیم در دام “خوب، دشمن عالی است” گرفتار شویم، اما دقیقاً نمیدانیم از کحا باید شروع کنیم.
خیلی اوقات بهترین راهی که به ذهنمان میرسد این است که از بهترین مشاوران در تدوین یک برنامه استراتژی خوب، استفاده کنیم، و شاید بر این باوریم که یافته های این مطالعۀ خوب، حتماً همراهانمان را با ما همراه خواهد کرد تا به آن نقطه خوب برسیم.
خبر بد این است که همیشه این مسیر به هدف نمیرسد. طرحهایی که در پشت درهای بسته بدست میآیند، احتمال توفیق کمتری دارند. همکارانی که ندانند کجا میروند و چزا این کارها را انجام میدهند و مهمتر از آن، کسانی که در ترسیم آینده نقشی نداشته باشند، بعید است با آن طرح همراه شوند.
از سوی دیگر، معمولاً تعدد مشکلات، در ترکیب با تعدد ذینفعان، مانع میشوند که اولویتها را درست شناسائی کنیم. به این ترتیب هزینه هایی میکنیم که کمتر در راستای اهداف ما هستند.
کارگاهِ “بهره گیری از بینش همکاران در شکلدهی مسیرِ آینده” به بهینه شدن این اقدامات کمک میکند.
در این کارگاه، همکاران نظراتشان در مورد چند سوال کلیدی که آینده سازمان را رقم خواهد زد، در محیطی امن، ارائه میکنند. در پی این نیستیم که هر گفته متعلق به کیست، بلکه میخواهیم بدانیم که این همراهان که مسئول تحقق آن آینده خواهند بود، چه میبینند و فرصتی فراهم میکنیم که از این نگاهها در ترسیم آن آینده استفاده کنیم.
خروجی این کارگاه، نقشه راهی مقدماتی است، برای رهائی از روزمرگیها و ترسیم آینده ای که همه در آن سهم داریم.
لزوماً همه خواسته های تک تک افراد محقق نخواهند شد، اما آنها میدانند که چرا باید کاری که از آنها خواسته میشود را انجام دهند.
جمعبندی کارگاه، نه فقط به مدیران، که به کارکنان هم ارائه میشود، تا بدانند که همکاران دیگر در مورد سازمان و آینده آن چه فکری داشته اند.
این کارگاه ۴ ساعته در محل کسب وکار و با مشارکت کارکنان و مدیرانی که به سازمان آشنا هستند، برگزار میشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این کارگاه،با ما تماس بگیرید.
بهینهسازی شرایط بازار
خیلی اوقات میخواهیم تغییری را در سازمان شروع کنیم، میخواهیم از آنچه هستیم بهتر شویم، نمیخواهیم در دام “خوب، دشمن عالی است” گرفتار شویم، اما دقیقاً نمیدانیم از کحا باید شروع کنیم.
خیلی اوقات بهترین راهی که به ذهنمان میرسد این است که از بهترین مشاوران در تدوین یک برنامه استراتژی خوب، استفاده کنیم، و شاید بر این باوریم که یافته های این مطالعۀ خوب، حتماً همراهانمان را با ما همراه خواهد کرد تا به آن نقطه خوب برسیم.
خبر بد این است که همیشه این مسیر به هدف نمیرسد. طرحهایی که در پشت درهای بسته بدست میآیند، احتمال توفیق کمتری دارند. همکارانی که ندانند کجا میروند و چزا این کارها را انجام میدهند و مهمتر از آن، کسانی که در ترسیم آینده نقشی نداشته باشند، بعید است با آن طرح همراه شوند.
از سوی دیگر، معمولاً تعدد مشکلات، در ترکیب با تعدد ذینفعان، مانع میشوند که اولویتها را درست شناسائی کنیم. به این ترتیب هزینه هایی میکنیم که کمتر در راستای اهداف ما هستند.
کارگاهِ “بهره گیری از بینش همکاران در شکلدهی مسیرِ آینده” به بهینه شدن این اقدامات کمک میکند.
در این کارگاه، همکاران نظراتشان در مورد چند سوال کلیدی که آینده سازمان را رقم خواهد زد، در محیطی امن، ارائه میکنند. در پی این نیستیم که هر گفته متعلق به کیست، بلکه میخواهیم بدانیم که این همراهان که مسئول تحقق آن آینده خواهند بود، چه میبینند و فرصتی فراهم میکنیم که از این نگاهها در ترسیم آن آینده استفاده کنیم.
خروجی این کارگاه، نقشه راهی مقدماتی است، برای رهائی از روزمرگیها و ترسیم آینده ای که همه در آن سهم داریم.
لزوماً همه خواسته های تک تک افراد محقق نخواهند شد، اما آنها میدانند که چرا باید کاری که از آنها خواسته میشود را انجام دهند.
جمعبندی کارگاه، نه فقط به مدیران، که به کارکنان هم ارائه میشود، تا بدانند که همکاران دیگر در مورد سازمان و آینده آن چه فکری داشته اند.
این کارگاه ۴ ساعته در محل کسب وکار و با مشارکت کارکنان و مدیرانی که به سازمان آشنا هستند، برگزار میشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این کارگاه،با ما تماس بگیرید.