اهمیت وبسایت برای کسب‌و‌کارها

  • آیا با وجود شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک و … که براحتی در دسترس اکثریت افراد جامعه هستند ، صاحب کسب‌و‌کارها به اهمیت وبسایت برای کسب‌وکارها پی‌برده‌اند. و یا احساس نیازی به داشتن وبسایت دارند.؟
  • آیا با وجود اپلیکیشن های حرفه ای در زمینه ادیت و تنظیم محتواهای نمایشی شبکه های اجتماعی عاقلانه است، که کسب‌و‌کارها، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در زمینه طراحی سایت هزینه کنند؟
  • آیا سایت‌های وردپرس در رشد و فروش کسب‌و‌کارمان تاثیر بیشتری دارد یا شبکه‌های اجتماعی  مثل اینستاگرام، یوتیوپ و … ؟

در این مطلب  6 راهکار کاربردی جهت  مقایسه شبکه‌های اجتماعی با انواع وبسایت‌ها از نظر تاثیر در برندسازی و فروش را با توجه به تجربه شخصی و مطالعاتی که در این زمینه داشته‌ام برایت جمع‌آوری کرده و بدون شک با مطالعه این مطلب دیگر نیازی به سرچ کردن و یا مطالعه کتاب یا جزوه خاصی در باره اهمیت سایت برای رشد کسب‌و‌کارت نخواهی داشت.

اگر تا پایان این مطلب همراه من باشید با موضوعاتی چون:

  • سیستم‌سازی فروش اتوماتیک در وبسایت
  • امکانات وسیع وبسایت نسبت به شبکه‎های اجتماعی
  • برندسازی و کسب اعتبار بیشتر کسب و کار برای کاربران
  • ماندگار بودن سایت یا فروشگاه اینترنتی
  • مالکیت شخصی
  • وجود ابزارها و امکانات زیاد برای کنترل و جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران سایت

آشنا خواهید شد.

اگر شما هم جزو افرادی می‌باشید، که معتقدید برای برندسازی و فروش بیشتر فقط باید بر شبکه‌های اجتماعی  تمرکز کرد، و اعتقادی به طراحی وبسایت ندارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، تا به اهمیت داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای جهت برندسازی و فروش بیشتر پی ببرید.

اهمیت سایت برای کسب و کارها

۱- سیستم‌سازی اتوماتیک فروش

کسب و کارها هر چقدر در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و … وقت و هزینه کنند، باز هم در زمینه فروش اتومات موفق نیستند، چون در اینستاگرام، یوتیوپ و … اصلا امکاناتی برای فروش اتومات ندارد.

برتری که وبسایت‌های فروشگاهی بر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارد، اینست که بدون نیاز به نیروی انسانی  فرآیند خرید و فروش را بطور اتومات انجام می‌دهد، که نتیجه آن افزایش فروش می‌باشد.

گاها شما در مسافرت یا مهمانی تشریف دارید، مشتری به سایت شما آمده، بدون نیاز به وجود شما فرآیند فروش انجام و پول محصول یا خدمات مورد نظر از طریق درگاه امن بانکی به‌حساب شما واریز شده است، ولی هرگز این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام اتفاق نخواهد افتاد.

۲- سایت همیشگی است

بدون شک شبکه های اجتماعی در توسعه فروش، جذب مخاطب و کانال برقراری ارتباط موثر به کسب‌و‌کارها کمک زیادی می‌کنند، اما با تمام این مزایای منحصر بفرد شبکه‌های اجتماعی مثل سایت‌های شخصی و شرکتی دائمی نیستند.

هرگز کسی فکر نمیکرد مدیران یاهو تصمیم به تعطیلی یاهو مسنجر بگیرند،  و یا شبکه اجتماعی نت لاگ به بوته فراموشی سپرده شود.

شبکه‌های اجتماعی مثل خانه اجاره‌ای هستند، هر آن مدیران این شبکه‌ها ممکن است، تصمیمی بر تغییر رویه کار و یا حذف پلتفرم شبکه بگیرند که با شرایط کار ما هم‌خوانی نداشته باشد، و این بدترین شوک بر بقای یک کسب‌وکار محسوب می‌شود.

ولی سایت مثل ملک شخصی است که مالک در مورد نوع ساخت، تعداد خواب و شیوه استفاده از آن دارای اختیار تمام و  همیشگی است.

۳- امکانات بیشتر سایت نسبت به شبکه‌های اجتماعی

انواع وبسایت فروشگاهی، شرکتی و یا شخصی امکانات بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و … دارند.

امکاناتی چون:

  • ارائه انواع محتوای متنی، عکس و ویدئوی
  • ارائه اطلاعات بیشتر در باره محصول یا خدمات
  • جمع‌آوری جزییات بیشتر از اطلاعات کاربران و مشتریان
  • فرآیند اتوماتیک خرید و فروش از طریق درگاه بانک و ارسال محصول
  • امکانات متنوع و امنیت بیشتر وبسایت‌ها یک حس شیرین و امن به مشتری منتقل می‌کند که در شبکه‌های اجتماعی کمتر یافت می ‌شود.

۴- سایت، حاشیه کمتری دارد!

معمولا در شبکه های اجتماعی  اتلاف وقت زیاد است. گاها قرار است سری به پیج خودمان بزنیم ولی پست‌ جدید دوستان، همکاران، سلبریتی‌ها و … قلقلک‌مان می‌دهد تا سرکی به این پست‌ها و استوری‌ها بزنیم، وقتی بخودمان می‌آییم که ساعتی چه بسا ساعت‌ها گذشته و ما از همه چیز و همه کس غافل شده‌ایم.

چون سایت تخصصی‌تر است، لذا درگیری زمانی و تعاملی با عموم مردم نسبت به شبکه‌های ‌اجتماعی خیلی کمتر است و همین موضوع باعث تمرکز بیشتر در کار و زندگی شخصی‌مان می‌شود، که نتیجه پربارتری برای موفقیت بیزنس‌مان دارد.

۵- اعتبار و برندسازی کسب‌و‌کارها توسط وبسایت

چه بپذیریم چه نپذیریم سایت برای کسب‌وکارها اعتبار و اعتماد به همراه می‌آورد، گویی به مخاطب می‌گوید که صاحب این کسب و کار، حرفه‌اش را جدی‌تر گرفته واین سیگنال را به مخاطب می‌دهد که این کسب‌وکار نیامده است که آزمون و خطا بکند و برود، بلکه حالا حالاها همسفر شماها خواهد بود.

در بازار متنوع و متحول شده امروزی، کسب‌و‌کارهای بدون وب‌سایت از اعتبار و ماندگاری کمتری برخوردارند، و دلیل این مسئله این است که بیشتر شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای معتبر علاوه بر دارا بودن پیج‌های شبکه اجتماعی متنوع دارای وب سایت حرفه‌ای هستند.

۶- معرفی بهتر محصولات و فروش بیشتر

هر چند شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک و … شرایط عالی برای معرفی محصول و خدمات کسب و کارها دارند ولی با محدودیت‌هایی چون؛ کاهش فضای معرفی کسب‌وکار و محصولات، اتومات نبودن فرآیند خرید و فروش، عدم امکانات آنالیز محصول و بازار، جمع‌آوری اطلاعات کامل مشتریان … روبرو است.

اما کسب‌و‌کاری که دارای وب‌سایت حرفه‌ای باشد، خیلی بهتر و راحت‌تر می‌تواند خدمات یا محصولات خود را به طور کامل و شفاف از طریق گالری عکس، متن و ویدئو همراه با توضیحات معرفی کند.

از طرفی مشتری هم می‌تواند تا حد زیادی پیش از خرید محصول یا خدمات مورد نظر خود را مشاهده و اطلاعات کاملی از آن بدست آورده تا برای خرید بهتر تصمیم بگیرد.

تعویض یا تغییرات قیمتی و کیفی محصولات و خدمات سایت‌های فروشگاهی و شرکتی و حتی شخصی خیلی سریع و براحتی توسط صاحبان این سایت‌ها قابل بروزرسانی است.

در نتیجه:

در پایان لازم است، یادآوری کنم که اگر مصمم هستی، کسب‌وکارت را گسترش دهی و فروشت را چند برابر کنی، باید تمام بازارهای پیدا و پنهان را شناسایی و در آن‌ها حضوری دائم و تاثیرگزار و اغواگر داشته‌باشی.

این حضور قدرتمند قابل دسترسی نیست مگر این‌که از تمام پلتفرم‌های مهم مثل؛ انواع شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، انواع سیستم‌های بازاریابی و … را با تولید محتواهای ناب و کاربر پسند انجام دهید، و در ضمن تعصب افراطی بر یک روش یا ابزار دیجیتال نداشته باشید.

برای طراحی سایت مورد نظر خود روی دکمه زیر کلیک کنید تا در ابتدا با پلن‌های انواع سایت‌ها آشنا شوید و در صورت تمایل به سفارش طراحی فرم تعیین شده را تکمیل کنید، تا کارشناس آکادمی اوکسل با شما تماس بگیرند.

ابراهیم اسدی؛ مشاوره بازاریابی و توسعه‌دهنده کسب‌وکار

ابراهیم ایدی مشاور بازاریابی
مطالب مرتبط:
اهمیت سایت برای کسب و کارها
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *