10اشتباه سئوکاران در تحقیق کلمات کلیدی ( کیورد ریسرچ)
با درود و سپاس بر همراهان آکادمی بازاریابی اوکسل، ما مجددا اومدیم با یک مطلب مهم در مورد سئو.
متاسفانه سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا از مبتدی تا با تجربهها برای پیدا کردن کلمات کلیدی که یک موضوع اساسی و مهم از سئو میباشد، مرتکب اشتباهاتی میشوند، که تاثیر بسیار منفی در راندمان و نتیجه کارشان بجا میگذارد.
با ما تا پایان این مقاله همراه باشید، تا با 10 مورد از اشتباهات رایج تحقیق برای کلمات کلیدی را بطور کامل آشنا شوید.
با توجه به موضوع تحقیق در پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانیم سئوکاران و تولید کنندگان محتوا را در 3 دسته قرار دهیم:
- ابزار محور
- مارکتینگ محور
- جامع محور
دسته ابزار محوران برای پیدا کردن کلمات کلیدی تمام انرژیشون بر ابزارهای گوگل میگذارند، و به خواستههای مشتریان و کاربران خود توجهی ندارند.
دسته عوام پسندان بر عکس دسته اول معمولا بیشتر بر کلید واژههای عمومی کوچه بازاری تمرکز دارند، و اعتقادی به ابزارهای ریسرچینگ گوگل ندارند و صد البته احتمالا در این زمینه تبحر نداشته باشند.
دسته سوم ، سئوکارانی هستند که مرتکب کمترین اشتباه میشوند چون مبنای تحقیقات آنها برای کیورد ریسرچینگ علاوه بر ابزارهای گوگل به بازارشناسی مارکتینگ و خواسته و علائق مشتریان حوزه خود توجه ویژه دارند.
البته مهمتر از تحقیق کلمات کلیدی در محتوا یا سئو نوشتن یک استراتژی دقیق و جامع و آپدیت بودن به هسته گوگل میباشد.
تدوین استراتژی و آشنایی با تغییرات الگوریتمهای گوگل برای هر کسبوکار بقدری مهم و حیاتی است که اگر به آن توجه ویژه نداشته باشی، تمام زحماتی که در زمینه تولید محتوا و سئو داشتهای را به فنا میدهی.
مثلا در گذشته رقابت سایتها بیشتر روی تکواژهها یا کلمه های عمومی بود، ولی با تغییرات الگوریتمهای گوگل عبارتهای بلند تاثیر زیادی بر سئو و کانتنت دارند.
از کجا متوجه اشتباه خود در تحقیق کلمات کلیدی شویم؟
یکی از تاثیرات مهمی که کلمات کلیدی در تولید محتوا و سئوی محتوا یک سایت دارد، اینست که عملکرد ما را در سئوی سایت نشان میدهد. یعنی کلمات کلیدی بکار رفته در محتوا نتیجه کار ما را در میزان ترافیک، افزایش خرید و … نشان میدهد.
لذا باید برای کشف کلمات کلیدی محتواهایی که برای کسب وکار خود پیدا میکنید نهایت دقت را بکار ببری، و علاوه بر ابزارهای گوگل و بررسی کلیدواژهای رقبا خلاقیت و تجربه شخصی خودت را نیز مبنا قرار دهید، تا هدفمند بتوانی به اهداف خود برسید.
حال اگر تمام شاخصهای کشف کلمات کلیدی را بکار بردید و محتوای مورد نظر را آماده و سئو کردید، ولی نتیجه خوبی نگرفتید باید در این مرحله به مسیر کشف کلمات کلیدی شک کرده و در این زمینه تحقیق و بررسی مجدد با روشی نوین و مطمئنتر انجام دهید.
بر همین اساس ما تاکید داریم محتوانویسان و سئوکاران باید در بازههای زمانی بلند مدت و کوتاه مدت نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود را با دقت بررسی و تغییرات الگوریتمهای گوگل و رقبا را در تحقیق کلمات کلیدی اجرا کنند.
در ادامه تا پایان این مقاله همراه من باشید تا به بررسی 10 اشتباه رایج در تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم و برای هر کدام از آنها راهکار واقعی و عملی ارایه دهیم.
1.بی توجهی به ابزارهای تخصصی آنالیز سئو
محبوبترین ابزارهای آنالیز سئو
کنسول جستجوی گوگل
- عبارت های جستجو
- نرخ کلیک
- و …
همچنین به مدیران وبسایت کمک میکند تا بفهمند گوگل چگونه محتواهای سایتشان را خزیده و ایندکس میکند.
—
Woorank
- مسائل فنی
- کیفیت محتوا
- بک لینک ها
و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود سئوی سایت ارائه می دهد.
—