5روش جوابدهی به بازخورد مشتری + انواع نظرات مثبت و منفی
موضوع این محتوا در باره 5روش جوابدهی به بازخورد مشتری میباشد. کارشناسان همیشه در مورد دریافت بازخورد مشتری صحبت میکنند. احتمالاً پستهایی در مورد ایجاد نظرسنجی ، سؤالات، نکات و نمونههای پرسشنامه، و حتی نحوه ایجاد فرهنگ بازخورد قوی از مشتری در شرکت خود را خواندهاید.
به عبارت دیگر، شما میدانید که چگونه بازخورد مشتری را جمع آوری کنید. اما اینکه با بازخورد مشتریان چه باید کرد کاملاً متفاوت است.
تا پایان این مطلب همراه من باشید، تا با 5روش جوابدهی به بازخورد مشتری در برابر نظرات مثبت و منفی مشتریان آشنا شوید.
من اینجا هستم تا شما را راهنمایی کنم که پس از جمع آوری بازخورد مشتریان، چه کاری باید انجام دهید.
من نحوه تعیین بازخورد مفید، نحوه پاسخگویی به نظرات منفی (و مثبت) و عوامل رسانه های اجتماعی را به اشتراک خواهم گذاشت (5روش جوابدهی به بازخورد مشتری )
- چرا بازخورد مشتری اهمیت دارد؟
- تعیین بازخورد مفید در مقابل بی فایده؟
- چگونه به بازخورد منفی پاسخ دهیم؟
- چگونه به بازخورد مثبت پاسخ دهیم؟
- چگونه به بازخورد مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ دهیم؟
چرا بازخورد مشتری اهمیت دارد؟
چرا بازخورد مشتری اهمیت دارد؟
شرکت شما به پایگاه مشتری شما بستگی دارد. بنابراین، شما باید یک رابطه مثبت با مشتریان خود ایجاد کنید و از چیزهایی که در مورد محصولات/خدمات شما لذت می برند و از چه چیزهایی خوششان نمی آید، مطلع باشید. هرچه ارتباط شما با مشتریانتان قوی تر باشد، درک بهتری از نحوه تلقی بقیه دنیا از شرکت شما دارد.
بدون بازخورد، نمی دانید که آیا نیازهای مشتریان خود را برآورده می کنید یا خیر. شما همچنین نمی دانید که آیا آنها از محصولات شما همانطور که در نظر گرفته شده استفاده می کنند یا می خواهند دوباره با شما تجارت کنند.
بازخورد رضایت را تقویت می کند، که یکی از مزایای اصلی جمع آوری بازخورد مشتری است . با بازخورد مشتری، افکار فیلتر نشده مشتریان خود را در مورد شرکت و پیشنهادات آن می آموزید. از آنجایی که بازخورد مستقیماً با رضایت مشتری مرتبط است، دریچه ای به خواسته ها و تجربیات مشتریان خود خواهید داشت.
باز هم، سرمایه گذاری زمان برای جمع آوری و گوش دادن به بازخورد مشتریان برای کسب و کارها برای درک، قدردانی و احترام واقعی مشتریان خود ضروری است. Helpscout گزارش می دهد، “بازخورد مشتری مهم است زیرا به عنوان منبعی هدایت کننده برای رشد شرکت شما عمل می کند.”
به عبارت ساده، استفاده از قدرت بازخورد مشتری به شما کمک می کند تا انتخاب های استراتژیک داشته باشید و بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید.
تعیین بازخورد مفید در مقابل بی فایده
بیایید صادق باشیم: همه بازخوردهای مشتریان مثبت نخواهد بود. وقتی یاد می گیرید با بازخورد مشتری چه کاری انجام دهید، باید مشخص کنید که آیا این بازخورد مفید است یا خیر.
در حالی که بازخورد مثبت و منفی به یک اندازه مهم هستند ، تمایز بین بازخورد سازنده برای بهبود کسب و کار و انتقاد صرف دشوار است مگر اینکه مشتریان شما تصویر واضحی ارائه دهند.
با این حال، می توانید با تجزیه و تحلیل جزئیات و لحن خاص بازخورد و در نظر گرفتن زمینه ای که در آن ارائه شده است، با این وضعیت مقابله کنید.
برای مثال، بازخورد سازنده اغلب شامل پیشنهادها یا مثالهای خاصی است که نشاندهنده تمایل واقعی برای کمک به بهبود است. برعکس، نقد صرفاً به خاطر آن فاقد ویژگی خاصی است.
بازخورد مفید
در اینجا چند ویژگی بازخورد مفید وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.
1. به یک نقطه درد یا مشکل واقعی اشاره می کند.
بازخورد مفید نقطه درد یا مشکل خاصی را هدف قرار می دهد که مشتریان با آن مواجه هستند. به همین دلیل، آن را به کمک می دهد. به لطف بازخورد مفید، می توانید یک مشکل را به وضوح شناسایی کنید و نحوه رفع آن را تعیین کنید. (Psst: انتظار نداشته باشید که مشتریان شما راه حلی را پیشنهاد کنند – این شما هستید که باید آن را تشخیص دهید!)
2. اجرای این بازخورد به نفع دیگران است.
بازخورد مفید کاربرد وسیع تری دارد و صرفاً نظر یک مشتری خاص یا قابل استفاده برای موقعیت منحصر به فرد آنها نیست. به طور معمول، افکار چندین مشتری را منعکس می کند، که برخی از آنها ممکن است در مورد آن صحبت نکرده باشند.
پرداختن به این بازخورد تجربه را برای مخاطبان بزرگتری بهبود میبخشد و بنابراین، به طور کلی سرمایهگذاری ارزشمندی است.
3. نسبتا طولانی و مفصل است.
بازخورد مفید اطلاعات زمینه و پس زمینه را برای کمک به درک بهتر موقعیت فراهم می کند. مشتری حتی ممکن است شما را از طریق سناریویی که در آن با نقطه درد مواجه شده است راهنمایی کند، یا چندین موقعیت متفاوت را شناسایی کند که بر او تأثیر گذاشته است.
4. ممکن است یک یا دو پیشرفت را پیشنهاد کند، اما تغییر کاملی ندارد.
قبلاً اشاره کردم که نمی توانید از مشتریان خود انتظار داشته باشید که راه حلی برای مشکلی به شما ارائه دهند. این در بسیاری از موارد درست است – اما گاهی اوقات، مشتریان به صراحت آنچه را که مایلند شما اصلاح یا بهروزرسانی کنید به اشتراک میگذارند. با این حال، بازخورد مفید عموماً شما را ترغیب نمی کند که استراتژی کلی برند خود را به طور کامل تغییر دهید.
5. عموماً از جنبه مؤدبانه منحرف می شود.
بازخورد مفید به شیوه ای نسبتا مهربان منتقل می شود. به یاد داشته باشید: مشتری که بازخورد خود را به اشتراک می گذارد، شما را تشویق می کند که محصول خود را حتی بهتر از آنچه که هست بسازید، که نشان دهنده سطح مراقبت است.
به عبارت دیگر، احتمالاً متوجه خواهید شد که مشتریان شما بازخورد واقعی و مفید را با لحن تهاجمی انجام نمی دهند. آنها به سادگی می خواهند افکار خود را به این امید انتقال دهند که شما آنها را برای آینده در نظر بگیرید – حتی اگر با ناامیدی واقعی روبرو شده باشند.
بازخورد غیر مفید
“برعکس، در اینجا نحوه تشخیص اینکه چه زمانی با بازخورد بیهوده روبرو هستید، آمده است.
1. نقطه درد یا مشکل واضحی ندارد.
بازخورد بی فایده مشکل یا نقطه درد واضحی را مشخص نمی کند. به همین دلیل است که مفید نیست – زیرا بدون شناسایی یک مشکل واضح، تلاش تیم شما برای حل آن عملا غیرممکن است.
2. با بازخوردی که دیگران می دهند متفاوت است.
بازخورد بی فایده یک نکته کاملاً جدید را با نگرانی های کمتر آشکار به ارمغان می آورد. به نظر نمی رسد که سایر مشتریان یا مشتریان بالقوه با تجربه مشابهی در مورد محصول یا خدمات شما مواجه باشند. به عبارت دیگر، برای یک مشتری بسیار خاص یا منحصر به فرد است.
3. یک متن کوتاه و بدون توضیح است.
بازخورد بی فایده می تواند یک تایپ کوتاه با عصبانیت باشد – بدون توضیح لازم. این شامل جزئیات در مورد وضعیت، نشان دادن نشانه هایی از فکر روشن، و یا پیشنهاد ایده هایی برای بهبود است.
4. به شما پیشنهاد می کند کل استراتژی شرکت خود را تغییر دهید.
در برخی موارد، محصولات شما ممکن است برای یک مشتری مناسب نباشند – و این اشکالی ندارد زیرا مشتریان بالقوه و مشتریان زیادی وجود دارد که با آنها سازگاری خوبی دارد. ممکن است بازخوردهایی از مشتریان دریافت کنید که با آنها مطابقت ندارد و به شما پیشنهاد میکند که کل استراتژی شرکت خود را تغییر دهید. اجازه نده که شما را پایین بیاورد.
5. بی ادبی است.
بازخورد بی فایده به شدت ارسال می شود. به نظر نمی رسد که قدردانی اساسی از شرکت شما یا مسائلی که محصول شما سعی در حل آنها دارد وجود دارد.
این مشتری یا مشتری بالقوه به سادگی می خواهد بدون سازنده بودن از کسب و کار شما انتقاد کند، که مانع از حل مشکل می شود.
مثبت یا منفی، من مراحل زیر را برای کمک به شما در پاسخ به بازخورد جمع آوری کرده ام.”
چگونه به بازخورد منفی پاسخ دهیم؟
“نابراین بازخورد منفی دریافت کرده اید. الان چیکار می کنید؟ در اینجا مراحل بعدی شما آمده است.1. بازخورد را به دقت بررسی کنید.پس از دریافت بازخورد منفی ، وقت بگذارید و آن را با دقت بخوانید. این اولین نگاه می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا بازخورد مفید است یا خیر و چگونه باید به آن پاسخ دهید. مراقب چالشهای خاص ذکر شده باشید و سعی کنید نگرانیهای مشتری را مشخص کنید.در اینجا یکی دیگر از نکات حرفه ای مورد علاقه من است: پلتفرمی را در نظر بگیرید که توسط آن مشتری یا مشتری بالقوه بازخورد ارسال کرده است. آیا در یک کانال عمومی مانند Yelp یا رسانه های اجتماعی شما بود؟ یا به صورت خصوصی از طریق ایمیل، چت زنده یا پیام مستقیم در رسانه های اجتماعی ارسال شده است؟ اگر بازخورد عمومی است، ممکن است بخواهید روند بررسی خود را تسریع کنید و در اسرع وقت پاسخی را ایجاد کنید.2. درخواست تقویت کنید.بسته به سطح منفی در بازخورد، ممکن است بخواهید برای پشتیبان گیری تماس بگیرید. به عنوان شخصی که مستقیماً بازخورد را دریافت کرده اید، ممکن است احساس عصبانیت و ناامیدی کنید، و به همین دلیل است که داشتن یک شخص ثالث برای اطمینان از عدم پاسخگویی پرخاشگرانه مفید است. همیشه با مشتریان خود با وقار و احترام رفتار کنید – حتی زمانی که آنها بی ادب هستند.جستوجوی نظرات یک همکار یا مدیر به شما دیدگاه جامعی میدهد، به تعیین بهترین برنامه عمل بر اساس سودمندی یا بیفایده بودن بازخورد کمک میکند و در نهایت به شکلگیری یک پاسخ آگاهانهتر و مناسبتر کمک میکند.3. بازخورد کل.آیا این بازخورد طبیعی است؟ آیا دیگران با ایده های مشابهی دست به دست می شوند؟ یا انتقاد یکباره است؟در میان بازخوردهای منفی به دنبال الگوها و مضامین رایج باشید. پس از ترکیب بازخوردهای اخیر و تجزیه و تحلیل آن، می توانید پاسخ های خود را به تمام بازخوردهای مشابه تعمیم دهید. سپس، مشکل را برطرف کنید تا همچنان انتقادات مشابه را دریافت نکنید.4. یک پاسخ مناسب ایجاد کنید.پس از پاک کردن سر خود و دریافت تمام اطلاعات لازم، می توانید شروع به تهیه پیش نویس پاسخ کنید. حس حرفه ای بودن را حفظ کنید و همدلی را منتقل کنید.مستقیماً به نگرانیهای آنها رسیدگی کنید، مشکلات آنها را تأیید و تأیید کنید و به آنها اجازه دهید اقدامات شما برای حل آنها را بدانند. شما باید در حین بیان نظر خود مؤدب بمانید و از حالت تدافعی یا نادیده انگاشته بپرهیزید زیرا این می تواند وضعیت را بیشتر تشدید کند.سعی کنید در اسرع وقت به مشتریانی که بازخوردهای منفی را به اشتراک می گذارند بازگردید، زیرا طبق نظر ReviewTrackers، 53 درصد از مردم انتظار دارند در عرض یک هفته به یک بررسی منفی پاسخ دریافت کنند.اگر بازخورد عمومی است، سعی کنید مکالمه را به ایمیل یا تلفن منتقل کنید. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، شما می خواهید شرکت خود را در فضای خوبی نگه دارید و از گفتن هر چیزی که می تواند شهرت شما را خدشه دار کند، خودداری کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ به شکایات مشتریان، این پست را در مورد الگوهای ایمیل خدمات مشتری بررسی کنید.5. بازخورد آنها را در نظر بگیرید.اگر تشخیص دادهاید که بازخورد مفید است، نمیخواهید تعامل با پاسخ به پایان برسد. اگر چه منفی است، بازخورد ممکن است دارای قطعات ارزشمندی از حقیقت برای بهبود تجربه مشتری باشد.به این فکر کنید که چگونه بازخوردها با اهداف و ارزش های شرکت شما مطابقت دارد. و در نهایت، در نظر بگیرید که چگونه می توانید بازخورد را برای ایجاد یک جبهه قوی تر و مشتری محورتر اجرا کنید.این به شما و شرکت شما بستگی دارد که تعیین کنید که آیا سود بیشتر از زیان در این مورد است. ایجاد تغییرات توصیه شده توسط مشتری زمان و هزینه صرف می کند و خطر شکست را به همراه خواهد داشت. با این حال، اگر می خواهید یک رابطه دوجانبه سودمند با مشتریان خود داشته باشید، باید به آنها نیز ایمان داشته باشید.” https://blog.hubspot.com/service/receive-customer-feedback?utm_campaign=Service%20Blog%20Emails%20-%20Daily&utm_medium=email&utm_content=297671336&utm_source=hs_email
چگونه به بازخورد مثبت پاسخ دهیم؟
پاسخ دادن به بازخورد مثبت همیشه لذت بخشتر است، اما هنوز هم راه درستی برای انجام آن وجود دارد. در اینجا چگونه است.1. بازخورد را مرور کنید.شما بازخورد مثبت دریافت کرده اید – به خودتان یک ضربه بزنید! دانستن اینکه مشتریان شما از مزایای تلاشی که برای ایجاد تجربه مشتری بهتر انجام داده اید، بهره می برند، احساس بسیار خوبی است. تجزیه و تحلیل کنید که کدام جنبه از شرکت شما به تجربه مثبت کمک کرده است. این به شما کمک می کند تا نقاط قوت اصلی شرکت خود را شناسایی کنید، که بعداً می توانید از آنها برای افزایش تجربه استفاده کنید.از رویکرد مثبت و مؤدبانه آنها استفاده کنید و توصیه های آنها را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید و آنها را به تیم مربوطه منتقل کنید. این به حفظ روحیه شرکت کمک می کند.2. از آنها تشکر کنید و تبلیغات شرکتی را وارد کنید.وقتی بازخورد را جشن گرفتید، تشکر را فراموش نکنید . یک یادداشت دست نویس، یک پیام متنی یا حتی ایمیلی که از وقت آنها برای یک بررسی مثبت قدردانی می کند، یک عمل مهربانانه است که می تواند راه درازی داشته باشد.از آنجایی که می دانید آنها طرفدار یک برند هستند، چرا تبلیغات کوچکی را وارد نکنید؟ شاید اضافه کنید که به زودی محصول جدیدی را عرضه می کنید یا در ماه آینده یک فروش بزرگ خواهید داشت. با مشتری مانند یک مبشر برند رفتار کنید – آنها در حال حاضر در مسیر درستی برای تبدیل شدن به یک برند هستند.3. به اشتراک گذاری بازخورد را در نظر بگیرید.اگر بازخورد از قبل عمومی نشده است و مشتری با آن راحت است، ایده خوبی است که با انتشار بازخورد آنها برای دیدن جهان، حضور دیجیتالی خود را برجسته کنید. می توانید آن را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید یا آن را در خبرنامه ایمیل خود ارسال کنید.مشتری شما زمان خود را در کانون توجه دوست خواهد داشت. اما، حتی بیشتر از این، مشتریان بالقوه شما مزه آنچه را که کسب و کار شما ارائه می دهد، خواهند چشید. مشتریان به سخنان سایر مشتریان اعتماد دارند و به اشتراک گذاشتن بازخورد مثبت راه بسیار خوبی برای تداوم این حلقه است.4. در فروش پیشروی واجد شرایط خدمات را پاس کنید.با شخصی که بازخورد ارسال کرده است تماس بگیرید تا ببینید آیا مشتری فعلی است یا خیر. اگر چنین است، هورا! وفاداری مشتری و در نتیجه حفظ آن چیزی است که باید به آن افتخار کرد. با این حال، اگر آن فرد مشتری فعلی نیست، وقت آن رسیده است که تیم فروش شما درگیر آن شود.اگر بازخورد مثبت شامل ذکر مزایا یا ویژگی هایی باشد که با مشتری طنین انداز شده است، ممکن است فرصتی برای شناسایی یک سرنخ فروش باشد.اگر اینطور نیست، این یک فرصت عالی برای تیم فروش شما است تا با آن مقابله کنند. ابتدا، تأیید کنید که آیا آنها یک رهبر واجد شرایط خدمات هستند یا خیر. سپس، اطلاعات خود را به تیم فروش بسپارید و از آنها بخواهید که جادوی خود را انجام دهند.به هر حال، بهترین راه برای انجام بازاریابی درونگرا جذب افراد غریبه است که به بازدیدکنندگان تبدیل می شوند، به سرنخ تبدیل می شوند، به عنوان مشتری نزدیک می شوند و آنقدر خوشحال می شوند که به مروج تبدیل می شوند. این تنها یک مرحله در کل این فرآیند است، اما هنوز یک مرحله کلیدی است.5. درخواست معرفی کنید.اگر مشتری برای ارائه بازخورد مثبت به شما وقت میگذارد، میتوان تصور کرد که او نیز در حال ستایش شما برای شبکه خود است. با این حال، برای استفاده حداکثری از این تعامل، مستقیماً از آنها درخواست معرفی کنید. یک مشتری راضی به احتمال زیاد دیگران را به کسب و کار شما ارجاع می دهد.مشتریانی که تجربه مثبتی با شرکت شما دارند، برای دوستان، خانواده یا همکاران خود نیز همین را می خواهند، حتی اگر این ارتباط را در ذهن خود به طور کامل ایجاد نکنند. بنابراین، این ارتباط را برای آنها ایجاد کنید.آنها را تشویق کنید تا تجربیات شبکه خود را با کمک محصول شما بهبود بخشند و نه به عنوان وسیله ای برای به دست آوردن مشتریان بیشتر. درخواست ارجاع را با ارائه یک الگوی ایمیل به مشتریان خود که آنها را تشویق می کند تا نام تجاری شما را منتشر کنند ، آسان کنید .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، توصیه میکنم به پیچیدگیهای خدمات مشتری ورودی بپردازید . در مرحله بعد، این نکات برتر را در مورد نحوه جلب نظر مثبت مشتریان بخوانید .” https://blog.hubspot.com/service/receive-customer-feedback?utm_campaign=Service%20Blog%20Emails%20-%20Daily&utm_medium=email&utm_content=297671336&utm_source=hs_email
چگونه به بازخورد مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ دهیم؟
“یکی از نکات مهم در مورد رسانه های اجتماعی این است که چگونه می توان با برندها ارتباط برقرار کرد. SproutSocial گزارش می دهد که 47٪ از مشتریان با مشکل خدمات یا محصول آن را در رسانه های اجتماعی بیان می کنند.
همچنین، با توجه به SproutSocial ، Zoila Streich، یکی از بنیانگذاران بلاگرهای مد مستقل و مالک سابق کسب و کار مد، می گوید:
«حدود 70٪ از مشتریان من از طریق کانال های رسانه های اجتماعی با من تماس گرفتند، 30٪ دیگر از طریق ایمیل. بیشتر سؤالات مربوط به در دسترس بودن محصول و روشهای پرداخت است، اما تعدادی از سؤالات مربوط به بازخورد محصولات یا فرآیند خرید است.
بنابراین، حضور در رسانههای اجتماعی و شرکت در گفتگوهایی که در آن افراد درباره خدمات شما بحث میکنند، برای ارائه بهترین خدمات و پشتیبانی از مشتری در رسانههای اجتماعی ضروری است.اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
1. نظارت و تشخیص بازخورد.
پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را به طور مکرر دنبال کنید و به هر بازخوردی که دریافت می کنید، چه مثبت، چه منفی یا خنثی پاسخ دهید. این توجه ما به مشتریان خود نشان می دهد که برای افکار و تجربیات آنها ارزش قائل هستید و به آنها گوش می دهید.
برای ردیابی نامها، نظرات و نظرات در بسیاری از پلتفرمها، از ابزارهایی مانند نرمافزار بازخورد مشتری HubSpot استفاده کنید .
هنگام پاسخ دادن، مودب، حرفه ای و دلسوز باشید. از نظر آنها تشکر کنید، برای هر مشکلی عذرخواهی کنید و در صورت لزوم راه حل یا پیگیری ارائه دهید.
2. تا جایی که می توانید سریع و مناسب پاسخ دهید.
اگر نظر منفی مشتری برای مدت طولانی بی پاسخ بماند، ممکن است مشتریان بالقوه اعتماد خود را به شرکت شما از دست بدهند. مشتریان خواهان پاسخ های به موقع و مناسب هستند، به خصوص اگر مشکل یا پرس و جو داشته باشند.
تأخیر یا نادیده گرفتن نظرات می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و رضایت مشتری را کاهش دهد.هنگام پاسخ دادن، به موضوع یا نگرانی خاص مشتری رسیدگی کنید و از لحنی متناسب با احساسات او استفاده کنید.
3. از بازخورد آنها استفاده کنید و آنها را به نمایش بگذارید.
هنگامی که به درستی استفاده شود، نظر منفی مشتری ممکن است یک هدیه باشد . به یاد داشته باشید که بازخورد منفی به شما امکان می دهد تمایل خود را برای پذیرش مسئولیت و یافتن راه حل نشان دهید. توانایی شما در نشان دادن نحوه رسیدگی به چالش ها ممکن است اعتماد بیشتری را در مشتریان بالقوه ایجاد کند.
همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که تجربه نامطلوب مشتری را تغییر دهید و سعی کنید اعتماد مشتری را به سازمان خود بازگردانید.این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بازاریابی و تبلیغ کنید و به یادگیری و رشد شما کمک کند.
شما این بازخورد را در ارزش پیشنهادی، تأیید مشتری، اثبات اجتماعی و مطالعات موردی خود برجسته می کنید. علاوه بر این، این می تواند دهان به دهان، ارجاعات و حمایت از مشتری را افزایش دهد.
4. راه حل خود را به اشتراک بگذارید.
گاهی اوقات گفتن «از بازخوردتان متشکرم» کافی نیست. به مشتریان بگویید برای رسیدگی به شکایات آنها در صورت دریافت نظر یا بازبینی که مستلزم اقدامات بیشتر است، چه کاری انجام خواهید داد.
از دادن اطلاعات یا دانش اضافی به مشتریان دریغ نکنید. چون، این عمل شما به ایجاد اعتماد کمک می کند.
به پاسخ علنی ادامه دهید حتی اگر موضوع برای دیگران بسیار مرتبط نیست. چون این شیوه شما نشان دهنده باز بودن پیشنهادات و انتقادات نسبت به مشتریان شماست که می تواند به اعتماد کمک کند.
5. شخصاً با آنها تماس بگیرید.
در حالت ایدهآل باید پس از انجام بررسی، شخصاً با مصرفکننده تماس بگیرید، زیرا جمعآوری بازخورد شخصی تقریباً مطمئناً ضروری است. اگر این امکان پذیر نیست، به انتقادات آنها رسیدگی کنید و آنها را تشویق کنید که به طور خصوصی با خدمات مشتریان شما تماس بگیرند تا راه حلی را پیدا کنند که برای همه طرف ها کارآمد باشد.
برای مشتریانی که قبلاً به صورت خصوصی با آنها صحبت کردهاید، خواه آنها از طریق کانالهای دیگر تماس گرفتهاند یا تیم شما میتواند مستقیماً با آنها تماس بگیرد، همچنان لازم است که به طور عمومی به بررسی آنها بپردازید.
شما می خواهید به سایر مصرف کنندگان نشان دهید که بررسی را تأیید کرده اید و در حال انجام اقدام هستید. در غیر این صورت، آنها ممکن است فکر کنند که شما ممکن است آن را نادیده گرفته باشید.بررسی حتی ممکن است سوالات یا نگرانی هایی را به همراه داشته باشد که دیگران مایلند به آنها رسیدگی شود.
بنابراین، پاسخگویی کامل به بررسی میتواند به پاک کردن ناشناختههای باقیمانده برای سایر مشتریان کمک کند.تصمیم بگیرید که چه کاری با بازخورد مشتری انجام دهیدگفت و گوهای دو طرفه با افرادی که برای یک شرکت مهم هستند، آسان تر از همیشه است. در حالی که در نظر گرفتن بازخورد مشتری بسیار مهم است، نحوه پاسخگویی شما به شکایات نیز به همان اندازه مهم است.
افرادی که ایدههای خود را بیان میکنند میخواهند شنیده شوند و مورد تایید قرار گیرند، بنابراین ایجاد پاسخهای متفکرانه و مناسب به ایجاد روابط عالی با مشتری کمک زیادی میکند. مهمتر از همه، در مورد آن سریع باشید. مشتریان شما می خواهند بدانند که شما بازخورد دریافت کرده اید و آن را اجرا خواهید کرد.