هر چند تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی آنلاین شناخته میشود، ولی محتوایی تاثیرگذار است، که دارای استراتژی و تقویم اجرای محتوا باشد.
اگر تا امروز در جذب و ترغیب مشتریان نتیجه دلخواه نگرفته ای، و یا در فروش موفق نبوده ای یا احساس میکنی رقبا از تو پیشی گرفته اند، بدون شک در تولید محتوا توجه لازم نداشته ای.
البته تمرکز بر روی تولید محتوا بدون داشتن یک استراتژی محتوا و تقویم اجرایی محتوا هم نتیجه بخش نیست.
برای جذب مشتریان جدید، افزایش تعامل با مخاطبان، افزایش آگاهی برند، بهبود بازدید و سئو و افزایش اعتبار و موثر بودن کسب و کار شما باید تولید محتوای استاندارد کاربر پسند و گوگل پسند داشته باشید.
با من تا پایان این مطلب همراه باشید، تا به اهمیت محتوا نویسی و تدوین استراتژی محتوا آشنا شوید.
مفهوم تولید محتوا
تولید محتوا فرآیند خلق انواع رسانه مانند متن، تصویر، ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک است که برای دستیابی، ارتباط و تعامل با یک مخاطب هدف خاص طراحی شده است.
فرآیند تولید محتوا شامل برنامه ریزی، ایجاد، ویرایش و انتشار محتوا است و به ابزارهایی مانند پلت فرم، مدیریت دیجیتال و تقویم محتوا نیاز دارد.
مفهوم استراتژی محتوا
مفهوم استراتژی تولید محتوا شامل؛
- برنامه ریزی
- ایجاد
- ارائه
- و مدیریت محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری خاص است.
استراتژی محتوا یک رویکرد سیستماتیک برای ایجاد محتوا است که تضمین می کند محتوا با هویت برند، مخاطبان هدف و اهداف تجاری همسو باشد.
با اجرای استراتژی تولید محتوا، مدیران کسبوکارها میتوانند محتوای ارزشمند، جذاب و مرتبطی ایجاد کنند که از اهداف کسبوکارشان پشتیبانی کند و با نیازهای مخاطبان هدفشان هماهنگ باشند.
تولید محتوا مهمتر است یا استراتژی محتوا
تولید محتوا و استراتژی محتوا دو مفهوم متفاوت در حوزه بازاریابی محتوا هستند.
تولید محتوا به معنای ساخت و ایجاد محتوایی است که به منظور جذب و ترغیب مخاطبان به انجام یک عمل خاص، مثلاً خرید یا استفاده از خدمات، طراحی شده است. این محتوا میتواند شامل متن، تصویر، ویدیو، صدا و سایر انواع محتواهای دیجیتالی باشد.
استراتژی محتوا به معنای برنامهریزی و تدوین یک رویکرد کلی برای ایجاد، مدیریت و انتشار محتواهای دیجیتالی است.
این استراتژی باید شامل تعیین هدفهای کسب و کار، تحلیل بازار، شناخت مخاطبان، تعیین نوع محتوا، کانالهای انتشار و تدوین برنامههای تولید محتوا باشد.
تولید محتوا فقط یک قسمت از استراتژی محتوا است. استراتژی محتوا شامل ارائه یک رویکرد جامع برای تولید محتوا است که بر اساس اهداف کسب و کار و نیازهای مخاطبان تعیین میشود.
تولید محتوا به تنهایی هم می تواند موجب برندسازی و رشد کسب و کارها شود، اما بدون استراتژی مناسب و هدفمند، ممکن است نتوان به بهترین شکل از آن استفاده کرد.
در واقع، استراتژی محتوا به تولید محتوا کمک میکند تا به شکلی هدفمند و با توجه به نیازهای مخاطبان انجام شود.
بنابراین، هر دو بخش مهم هستند و باید به صورت همزمان و با توجه به اهداف یکدیگر انجام شوند.
نکات کلیدی طراحی استراتژی محتوا
محتواهایی می توانند مخاطبان را درگیر کنند که ضمن ارزشمند بودن از انسجام و اهداف خاصی پیروی کنند، و آن محتوایی قدرت چنین تاثیری را دارد که استراتژی محتوایی اصولی را داشته باشد، لذا در تدوین استراتژی محتوا باید:
اهداف واضح: هدف محتوا را مشخص کنید، خواه افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ، تبدیل کاربران، بهبود رتبه جستجو یا دستیابی به اهداف دیگر باشد.
تحقیق درباره مخاطب: علایق، نیازها و ترجیحات مخاطبان هدف را برای ایجاد محتوایی که با آنها طنین انداز شود، درک کنید.
ایده پردازی محتوا: با استفاده از استراتژی های مختلف مانند برقراری ارتباط با مخاطب، انجام مصاحبه، تجزیه و تحلیل وب سایت های رقیب و استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ایده های محتوای جدیدی تولید کنید.
برنامه ریزی تقویم محتوا: برنامه ای برای ایجاد، انتشار و توزیع محتوا ایجاد کنید تا از ثبات و سازماندهی اطمینان حاصل کنید.
توسعه و انتشار محتوا: نوشتن، ویرایش و تولید محتوای با کیفیت بالا که با استراتژی محتوا همسو باشد و نیازهای مخاطب هدف را برآورده کند.
فرآیند و ایجاد سیستم: ایجاد گردش کار کارآمد، حلقه های بازخورد و فرآیندهای تایید برای ساده سازی تولید محتوا و اطمینان از کنترل کیفیت.
بهینه سازی سئو: از تکنیک های سئوی درون صفحه برای بهبود دید و رتبه بندی جستجوی محتوا استفاده کنید.
مزایای داشتن استراتژی تولید محتوا چیست؟
- اعتماد ایجاد کنند
- اقتدار ایجاد کنند
- و تعامل مخاطب را تشویق کنند.
با اجرای استراتژی تولید محتوا، کسبوکارها میتوانند تأثیر تلاشهای محتوایی خود را به حداکثر برسانند، به اهداف خود برسند و به طور مؤثر مخاطبان هدف خود را درگیر کنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.