با تعیین مخاطب هدف محتوا، کسبوکارها میتوانند محتوای مرتبطتر و مؤثرتر تولید کنند که منجر به تجربه کاربری بهتر و افزایش درآمد شود.
یکی از رایج ترین اشتباهات کسبوکارها، نشناختن مخاطب هدف محتوا است. عدم شناخت مخاطب هدف محتوا دلایل مختلفی دارد از جمله؛
- به درستی تحقیق نکنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
- بر اساس تجربیات شخصی یا شواهد قبلی، بطور پیشفرض برای مخاطبان فرضی محتوا تولید شود
- تولید محتوا برای دل و علاقه خود است، نه برای مخاطبان هدف.
- تعریف نکردن مخاطب هدف به وضوح می تواند منجر به محتوای نامربوط، غیر جذاب و بی اثر شود که منجر به کاهش تعامل، اتلاف منابع و عدم ارتباط با مخاطب شود.
- تولید محتوا براساس پلتفرمی که مخاطبان حضور همیشگی داشته باشند برای مثال، احتمال کمتری دارد که یک نوجوان در لینکدین فعال باشد، زیرا بیشتر برای افراد حرفه ای یا فارغ التحصیلانی است که به دنبال شروع حرفه خود هستند.
نشناختن مخاطبان هدف محتوا چه مشکلاتی ایجاد میکند؟
عدم شناخت مخاطبان هدف تولید محتوا می تواند مشکلات متعددی را برای کسب و کارها ایجاد کند، از جمله:
تولید محتوای نامتناسب
کسب و کاری که بدون شناخت مخاطبان هدف تولید محتوا دارد، محتوای تولید شده ممکن است نیازها و علایق آنها را برآورده نکند و در نتیجه تعامل کاهش یابد.
اتلاف منابع و زمان
کسبوکارها بخاطر عدم شناخت مخاطبین هدف ممکن است منابع مالی و زمانی خود را برای تولید محتوایی که با مخاطبان همخوانی ندارد هدر دهند.
عدم ارتباط و ارزش
رقابت نامناسب
بیزنسها زمانی میتوانند در بازار حضوری فعال داشته باشند که شناخت خوبی از بازار و مخاطبین خود داشته باشند، والا ممکن است نه تنها نتوانند به طور موثر با رقبای خود رقابت کنند، بلکه بازار را به رقبا تقدیم کنند.
اهداف تعریف نشده
کسبوکارهایی که تعریف مشخصی از مخاطب هدف ندارند، بدون شک در تولید محتوای جذاب و کارآمد دچار مشکل خواهند شد که نتیجه آن ترافیک کمتر و کاهش درآمد میباشد.
مزایای شناسایی مخاطبین هدف تولید محتوا
تجربه کاربری بهتر
استراتژی بازاریابی موثر
افزایش ارتباط
استفاده کارآمد از منابع
شناسایی مخاطبان هدف به کسبوکارها اجازه میدهد تا تلاشهای بازاریابی و دلار را بر روی گروههایی متمرکز کنند که به احتمال زیاد از آنها خرید میکنند، و به شیوهای کارآمد و مقرونبهصرفه، سرنخهای تجاری ایجاد کنند.
بهبود تولید محتوا
دانستن اینکه چه کسی مخاطب هدف است، به طراحی و همچنین ایجاد و مدیریت محتوا کمک می کند و هم برای کاربران و هم برای سازندگان محتوا مفید است.
افزایش درآمد
مراحل شناسایی مخاطبان هدف استراتژی تولید محتوا
مشتریان فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید
در ابتدا ببینید چه کسانی در حال حاضر با محصول، برند و تلاش های بازاریابی شما درگیرند، این فرصت خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در مورد ویژگی ها و نیازهای مخاطبان هدف شما میباشد، که بر اساس تحلیل این اطلاعات ایده های مناسبی برای شناسایی مخاطبان بیشتری به ذهنتان خواهد رسید.
تحقیقات بازار انجام دهید
آماری از جمعیت شناسی کسبوکار
روانشناسی مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید
فراتر از جمعیت شناسی ویژگی های روانشناختی مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید، خصوصیاتی چون؛ علایق، ارزش ها، رفتارها و انگیزه های آنها.
این به ایجاد تولید محتوای هدفمندتر و مرتبط تر با کسبوکارتان کمک زیادی میکند.
از بازخورد و نظرسنجی مشتری استفاده کنید
از طریق نظرسنجی، مصاحبه یا تعامل با رسانه های اجتماعی، بازخورد مشتریان فعلی خود را جمع آوری کنید.این می تواند بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات و نقاط دردناک آنها ارائه دهد.
تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبا
از ابزارهای تحقیق مخاطب استفاده کنید
از ابزارها و پلتفرم هایی استفاده کنید که بینش مخاطب را ارائه می دهند، مانند Google Analytics، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، و سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).
این ابزارها می توانند داده هایی را در مورد جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطب ارائه دهند.
در نتیجه:
با انجام مراحل چندگانه این مطلب میتوانید مخاطبان هدف خود را برای استراتژی تولید محتوا شناسایی و تعریف کنید.
شناخت مخاطب هدف محتوا به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما مرتبطتر و جذابتر و بر اساس اهداف تجاری شما باشد.
ایجاد پرسونای مخاطب بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی، رفتاری و علایق می تواند به شما در شناسایی دقیق مخاطبان هدف کمک شایانی داشته باشد.
استفاده از دیتای ابزارهای تحلیلی وب سایت و رسانه های اجتماعی برای بررسی رفتار و علایق مخاطبان هدف می تواند بینش ارزشمندی برای شناسایی آنها ارائه دهد، که این بینش منجر به ارایه ایدههایی در زمینه تولید محتوا خواهد شد، که نتیجتا موجب افزایش ترافیک و درآمد بیشتر خواهد شد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.