در این مطلب ساخت کمپین تبلیغاتی گوگلادز (Google Ads) در 8 مرحله به شکل تصویری همراه با توضیحی ساده و مختصر ارایه می شود.
با طراحی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads) محصول یا خدمات شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود، که بدون شک تاثیر شگرفی در فروش و برندسازی کسب و کارت دارد.
در صفحه اول گوگل بودن یک فرصت خاص تجاری است که برای به دست آوردن آن باید یک استراتژی قدرتمند کسب و کار و بهینه سازی سئو (SEO) را تدوین کرده باشید.
هر چند از طریق کمپین تبلیغاتی گوگل ادز به تنهایی نمی توانید رتبه یک گوگل را بدست بیاوردید ولی از طریق طراحی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز محصول یا خدمات شما در صفحه اول گوگل به نمایش در می آید، که فرصت طلایی است برای رقابت با بزرگان بازار و شناخته شده کسب و کار و مهمتر از همه افزایش فروش.
گوگل ادز یا Google Ads چیست؟
گوگل ادز یا Google Ads یک سرویس تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل ارائه میشود. این سرویس به تبلیغدهندگان امکان میدهد تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، شبکه تبلیغاتی گوگل، وبسایتها و برنامههای مشارکتی گوگل پخش کنند.
با استفاده از گوگل Google Ads، شما میتوانید تبلیغات خود را به صورت هدفمند و با توجه به نیازهای هدفمندترین مخاطبین واقعیتهای تجاری خود نمایش دهید.
مزایای کمپین تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads)
مراحل تصویری ساخت کمپین تبلیفاتی در گوگل ادز
1. ساخت اکانت گوگل ادز (Google Ads)
برای باز کردن یک حساب Google Ads، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
- از طریق آدرس ads.google.com وارد سایت Google Ads شوید.
- بر روی «Start now» کلیک کنید، و اطلاعات جمیل خود را (نام کاربری و رمز عبور) و شماره موبایل را در کادر مشخص شده وارد کنید.
- در صفحه بعد میتوانید بین گزینههای “حساب تجاری” و “حساب فردی” حساب مد نظر خود را انتخاب کنید.
- گزینه “حساب تجاری” برای تبلیغدهندگان تجاری و گزینه “حساب فردی” برای افرادی است که به عنوان فردی میخواهند تبلیغ کنند.
در این مرحله گوگل ادز بهصورت پیشفرض شما را به صفحهٔ ساخت کمپین هوشمند (Smart) متصل میکند. لذا، شما باید گزینهٔ «Switch to Expert Mode» را انتخاب کنید تا قادر باشید کمپین های مد نظر خود را بسازید و آنها را مدیریت کنید.
2. انتخاب نوع کمپین گوگل ادز با توجه به اهداف خود
هدف از ساخت کمپین گوگل ادز
3. تنظیمات ساخت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز google ads
تنظیمات عمومی
محدود کردن مخاطبان کمپین تبلیغاتی google ads
محدودیت مخاطبان کمپین تبلیغاتی
تعیین بودجه مزایده کمپین تبلیغاتی
مزایده کمپین ادز
انتخاب های پیشنهادی گوگل ادز:
- Conversions
- Conversion value
- Clicks
- Impression share
برای شخصی سازی کمپین، روی پیوند select a bid strategy directly کلیک کنید.
جدول زمانبندی تبلیغات
افزونه های ( پلاگین) کمپین تبلیغاتی
4. تنظیم گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی
5. تنظیم ساختار کمپین تبلیغات
6. صورت حساب کمپین را تنظیم کنید
تدوین استراتژی ساخت کمپین گوگل ادز
تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی
بازار هدف را مشخص کنید
تعیین چرخه عمر کالا و خدمات
پیام تبلیغی خود را خلاقانه ولی واضح و ساده بیان کنید
سؤالات متداول کمپین گوگل ادز
مراحل ساخت اولین کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز؟
1. وارد حساب کاربری Google Ads خود شوید.
2. در منوی سمت چپ، روی دکمه یا لینک Campaigns کلیک کنید.
3. روی دکمه پلاس کلیک کنید، سپس نوع کمپین تبلیغی جدید را انتخاب کنید.
4. هدف تبلیغاتی خود را واضح و دقیق برای کمپین انتخاب کنید.
5. به پایین صفحه اسکرول کنید، در اینجا اهداف تبدیل خود را مشخص کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.
6. ابتدا نوع کمپین خود را انتخاب و سپس و روی Continue کلیک کنید.
چه موقع کمپین تبلیغی ما در گوگل ادز موفق می شود؟
– هدف از کمپین تبلیغاتی خود را دقیق و شفاف مشخص کنیم؟
– در زمان تدوین متن تبلیغ، فقط مشتری مدنظر و هدف کمپین باشد.
–از غلو کردن در ارایه خدمات و محصول خود مشتریان را گمراه نکنید.
– پیام محتوای تبلیغاتی ساده، مختصر و خلاق باشد.
– از زیاده روی در تکرار پیام محتوایی تبلیغات جلوگیری کنید.
کمپین تبلیغی گوگل ادز برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟
– افزایش فروش
– افزایش کلیک گوگل
– افزایش آگاهی از برند
– جذب مخاطبان جدید
– افزایش اعتماد مخاطبان به برند
– بهبود دانش برند در زمینه بازاریابی
– بهبود شناخت برند از بازار و مخاطبان هدف
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.