فیلیپ کاتلر قبل از کتاب نسل 5 بازاریابی دو کتاب معروف و محبوب نسل سوم و چهارم بازاریابی را منتشر کرده است.
کتاب نسل 5 بازاریابی در اصل ادامهی دو کتاب بازاریابی نسل سوم و چهارم است که با همراهی دو نفر از اساتید بزرگ بازاریابی جهان نوشته شده است.
کاتلر در کتاب نسل 5 بازاریابی به تاثیراتی که تکنولوژی آینده در اختیار کسبوکارها قرار میدهد، اشاره میکندف و بازاریابی و فروش را برای آنها اسان میکند.
بر همین اساس بر روی جلد و زیر عنوان این کتاب، عبارت «فناوری در خدمت بشریت» درج شده است.
این مطلب از کتاب نسل 5 بازاریابی کاتلر الهام گرفته شده است، اگر بسیار مشتاقید تا ببینید چه آیندهای در انتظار توسعه بازاریابی جهان می باشد با من تا پایان این محتوا همراه باشید، تا با تاثیرات تکنولوژی آینده در توسعه بازاریابی H2H یا انسان به انسان آشنا شوید.
مزایای بازاریابی انسان به انسان (H2H)
بازاریابی نسل پنجم:
- برای مشتری ارزش آفزینی میکند.
- تعامل مشتری با برند را افزایش می دهد.
- روابط با مشتریان بر اساس ارزش های انسانی مانند اعتماد، شفافیت و احترام شکل میگیرد.
- با مشتریان بهعنوان افرادی با نیازها و احساسات منحصربهفرد رفتار میکند، نه صرفاً به عنوان منبع درآمد.
- و …
مقایسه بازاریابیH2H با بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی و بازاریابی نسل پنجم از نظر:
- هدف گذاری
- ردیابی
- مقرون به صرفه بودن
- تعامل با مشتری
- و اتوماسیون مزایای زیادی دارد.
با این حال، بازاریابی نسل پنجم بر ایجاد روابط با مشتریان بر اساس ارزشهای انسانی تمرکز دارد که در بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.
بازاریابی نسل پنجم و تجربه شخصی مشتری
- اولویت دادن به شخصیسازی برای کسب مزیت رقابتی
- ارائه توصیههای محصول یا خدمات خاص در برنامههای خرید
- استفاده از دادهها و اطلاعات شخصی برای ارسال پیامهای فردی به مشتریان احتمالی و فعلی
- ایجاد تجربیات شخصی برای مشتریان بر اساس ارزشهای انسانی مانند اعتماد، شفافیت و احترام
- رفتار با مشتریان به عنوان افرادی با نیازها و احساسات منحصر به فرد، نه صرفاً به عنوان منبع درآمد
- به مشتریان این امکان را میدهد تا غذاهای سفارشی خود را در رستورانهای معمولی بسازند.
- تطبیق تکنیکهای بازاریابی برای جذب مشتریان برند بر اساس دادههای نسلی و ترجیحات
مزایای شخصیسازی در بازاریابی نسل پنجم
افزایش وفاداری مشتری
نسل هزاره جدید(Z) به شخصیسازی و حریم شخصی خود توجه ویژهای دارد، و بازاریابی H2H بخاطر توجه ویژه به شخصیسازی افراد و انسان محور بودنش میتواند به وفاداری و تصمیمگیری خرید این نسل کمک ویژهای بکند.
افزایش کارایی درآمد و هزینه بازاریابی
افزایش تولید سرنخ و هدفگیری مجدد مشتری
شخصیسازی میتواند به هدفگیری و هدفیابی مجدد سرنخها کمک کند و منجر به افزایش تولید سرنخ و تشویق مشتریان قدیمی به خرید مجدد شود.
تعامل بیشتر با مشتری
بهبود تجربه مشتری
شخصی سازی انسان محور می تواند یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی قابل اعتماد برای مشتری ایجاد کند که در نتیجه منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری شود.
هدفگیری بهتر مشتریان
افزایش ارزش طول عمر مشتری
8 تکنیک برای شخصیسازی بازاریابی نسل پنجم
8.منوهای قابل تنظیم: به مشتریان این امکان را میدهد تا غذاهای سفارشی خود را در رستورانهای سریع و معمولی درست کنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.